Meer informatie over HalloZorg

Op deze pagina vindt u antwoorden op veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, of wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder!

Staat uw vraag hier niet bij? U kunt uw vraag doorgeven via het contactformulier, en we helpen u graag verder!

Aanmelden

Wat kost HalloZorg?

HalloZorg kost voor particulier gebruikers 5 euro per netwerk per maand. U kunt zoveel mensen uitnodigen als u wilt! Bij HalloZorg kiest u daarnaast zelf welke modules u nodig heeft, bijvoorbeeld mobiele alarmering. Professionele zorgverleners betalen een vaste maandelijkse vergoeding, en betalen voor implementatietrajecten.

Hoe kan ik me aanmelden voor HalloZorg?

Klik hier om u aan te melden. U ontvangt direct een e-mail om uw account te bevestigen.

Waarom krijg ik geen mails van HalloZorg binnen?

Soms komen de mails van HalloZorg terecht in de spam-box. Als dit het geval is, kunt u dit vaak voorkomen door HalloZorg toe te voegen aan uw contactenlijst. Neem contact op met uw e-mail provider* voor meer informatie.

*Door problemen bij Microsoft (o.a. Windows Live Mail) worden de berichten van HalloZorg niet altijd goed afgeleverd. Dit probleem treft niet alleen HalloZorg, maar ook andere leveranciers. Microsoft werkt aan een oplossing.

De applicatie

Werkt HalloZorg ook op mijn smartphone?

U kunt HalloZorg via uw Internetbrowser eenvoudig gebruiken op uw smartphone.

Werkt HalloZorg ook op mijn tablet?

U kunt HalloZorg via uw Internetbrowser ook eenvoudig gebruiken op tablet computers, zoals de iPad en de Galaxy Tab.

Werkt HalloZorg ook op mijn computer?

U kunt HalloZorg ook gebruiken op uw computer. Met een Internetbrowser (Internet Explorer, Safari, Chrome, etc) opent u de HalloZorg applicatie. Voor optimaal gebruik van HalloZorg raden we u aan om de nieuwste versie van uw browser te installeren.

Kan ik HalloZorg ook downloaden als app?

We hebben er voor gekozen HalloZorg alleen als web-applicatie beschikbaar te maken, waardoor we niet afhankelijk zijn van app stores. U kunt een snelkoppeling maken van de website, en deze snelkoppeling op uw bureaublad te plaatsen.

Waarom werkt HalloZorg beter dan Whatsapp?

WhatsApp wordt vaak gebruikt voor het afstemmen van zorg. WhatsApp is makkelijk in gebruik, maar onvoldoende overzichtelijk en beheersbaar als meerdere mensen samen zorg organiseren. Met HalloZorg heeft u een oplossing die net zo eenvoudig is in gebruik, maar die specifiek is ontwikkeld voor de organisatie van zorg: veilig, overzichtelijk en beheersbaar.

Modules

Welke modules zijn er?

U kunt kiezen uit vier modules: Veilig thuis, Medicatie, Mobiele alarmering en Toegangs beheer. Klik hier voor meer informatie over de modules.

Wat kosten de modules?

U betaalt per module een eenmalige aanschafprijs en een maandbedrag. Klik hier voor meer informatie over de kosten van de modules.

Ondersteuning

Waar vind ik ondersteuning voor het gebruik van de applicatie?

Als u een account aanmaakt, krijgt u een snelstartgids toegestuurd, waarin de eerste stappen worden uitgelegd. Vanuit de applicatie kunt u via het menu rechtsbovenin ondersteuning krijgen bij het gebruik van HalloZorg. En als u toch met vragen blijft zitten, dan kunt u natuurlijk contact opnemen met onze helpdesk.

Contactpersonen uitnodigen

Hoe kan ik iemand uitnodigen?

Met de ‘+’-knop in de contactenlijst kunt u zelf nieuwe contactpersonen uitnodigen voor uw netwerk.

Hoeveel contactpersonen kan ik uitnodigen?

U kunt zoveel contactpersonen uitnodigen als u wilt, er is geen maximum.

Kan ik iemand uitnodigen die geen e-mail gebruikt?

HalloZorg stuurt uitnodigingen en updates via e-mail. U kunt geen contactpersonen uitnodigen die geen e-mailadres hebben. Via e-maildiensten als www.google.nl kunt u gratis een e-mailaccount aanmaken.

Kan ik zorgprofessionals ook uitnodigen?

HalloZorg is gericht op de afstemming van de dagelijkse zorg. U kunt iedereen uitnodigen die bij de dagelijkse zorg betrokken is, ook de zorgprofessionals.

Mijn zorginstelling gebruikt nog geen HalloZorg / gebruikt een andere tool. Wat nu?

U kunt zelf de zorgverleners uitnodigen die bij de dagelijkse zorg betrokken zijn, en HalloZorg inzetten als aanvulling op de standaard communicatie met de zorginstelling.

Kan ik een contactpersoon als beheerder aanwijzen?

Als u zelf beheerder bent kunt u een contactpersoon ook beheerder maken.

Veiligheid en Privacy

Zijn mijn gegevens veilig?

HalloZorg gaat altijd zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens, in lijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Hierbij hanteren wij de volgende richtlijnen:
Wij delen uw gegevens nooit met andere partijen.
Wij zijn volledig transparant over welke gegevens we van u gebruiken.
U heeft het recht om in te zien hoe we uw data gebruiken.
U heeft het recht op vergetelheid (het volledig wissen van uw persoonlijke data).
Uw persoonlijke gegevens zijn bij HalloZorg goed beschermd.

Alle gegevens worden via beveiligde verbindingen verstuurd. Onze servers staan in Nederland en zijn goed beveiligd. Ook worden er regelmatig back-ups gemaakt. Al uw gegevens zijn adequaat afgeschermd en beveiligd.

Wie heeft er toegang tot mijn gegevens?

De contactpersonen in uw netwerk hebben toegang tot de gegevens binnen uw netwerk. Gegevens zijn alleen toegankelijk voor derden als u hiervoor expliciet toestemming geeft.

Krijgen al mijn contactpersonen toegang to alle informatie?

HalloZorg heeft als doel de samenwerking binnen een netwerk van zorgverleners te ondersteunen. Alle contactpersonen in uw netwerk hebben toegang tot alle informatie die u binnen het netwerk deelt.
In de nieuwe versie van de HalloZorg applicatie, die binnenkort beschikbaar komt, kunt u een privé groep definiëren. Privé-informatie kunt u dan desgewenst binnen deze kleinere groep delen.

Waar kan ik meer informatie vinden over veiligheid en privacy?

Meer informatie over de manier waarop we omgaan met uw persoonlijke gegevens kunt u vinden in de privacyverklaring (PDF).